Monday, August 30, 2010

فروشگاه المیزان ( مواد خوراکی )

ما ایرانی ها با تمام بدگویی هامون از عربها ( که زبون ما رو دزدیدن و دینشونو به ما تحمیل کردن و ... ) که البته از نظر من از روحیه نژاد پرستانه مون بر میاد و اصلا هم خوب نیست، مشترکات فراوونی با اعراب داریم. اینجا توی مونترال هم اگه براتون خوردن غذای حلال مهم باشه اغذیه فروشی های لبنانی و سوری و اردنی و .. پذیرای شما هستن و اگه بخواین نونی بخرین که به گرونی نونهای بربری و سنگک که اینجا می فروشن نباشه اما تا حدودی شبیه نون تافتون های خودمون باشه ، حتما می رین سراغ یکی از مغازه های عرب. مناسب ترین قیمت برای خرید میوه و تره بار رو توی سامی فرویی که یه فروشگاه عربه پیدا می کنین و بالاخره اینکه اگه زندگی تو ایران دین گریزتون نکرده باشه و دلتون بخواد تو یه محله مسلمون نشین زندگی کنین بهتره یه سر به محله سن لورانت (ville Saint-Laurent) بزنین. اینا همه رو گفتم که آخرش برسم به فروشگاه المیزان که یه فروشگاه عربه و تو مرکز شهر قرار گرفته : نزدیک ایستگاه کونکوردیا ، تقاطع خیابون مزون نوف و سن متیو ( نقشه رو گذاشتم). توی این فروشگاه بوی ایران و حتی گاهی زبون فارسی دیده میشه. دیروز یه لواشک دیدم که بالای قفسه ش به فارسی نوشته بود " لواشک ایران". درسته که لواشک 250 تومانی رو می فروخت 75 سنت اما برا وقتی که بچه تون دائم بهونه لواشک می گیره قیمت زیادی به نظر نمی رسه. توی این فروشگاه مرغ با قیمت بسیار مناسب و به گمونم ارزونتر از بقیه جاها ( مخصوصا اخوان ) فروخته می شه. گوشت هم به نظرم قیمتش معقول بود : یه کیلو گوشت خورشتی 12$. درسته که گوشت گوساله س اما با گوشت گوساله های ایرانی فرق داره چون خیلی نرم و زود پز و خوشمزه س. ضمنا وقتی داشتم گوشت می گرفتم پرسید با استخون یا بدون استخون که من بی استخونشو گرفتم به این قیمتی که گفتم. یعنی این گوشته نه یه ذره استخون داشت و نه یه عالمه چربی اضافی. ( فکر کنم گوساله ش ورزشکار بوده چربی مربی نیاورده بوده) راستی وبلاگ علیرضا مطالب خوبی راجع به مواد خوراکی نوشته که با خوندنش یادم افتاد ما هم وقتی رسیدیم اینجا یکی از مشکلاتمون خرید پنیر بود اما خیلی زود با سر زدن به المیزان حل شد مساله. توی این فروشگاه دو جور پنیر فله هست که یکیش کاناداییه به قیمت پوندی (نیم کیلو) 4.5$ اون یکی پنیر بلغاره پوندی 8.5$ فکر کنم. ما کاناداییش رو می گیریم و به سبک ایران می ذاریم توی ظرف و آب نمک هم می ریزیم روش ، یه پر نعنا هم می ندازیم کنارش تا عطر بگیره. یه چیز دیگه برا خرید نون پیتا که همون نونهای دولایه ایه که ایران می شد خرید می تونین از همین فروشگاه یا از سامی فرویی یا از رستوران طیب بگیرین که نزدیک همین المیزانه. فقط قبل از خرید تازه بودنش رو بررسی کنین چون بعضی روزها مونده س . یه نکته مهم هم این که توی فروشگاههایی که زنجیره ای نیستن مثل همین المیزان ، اخوان یا سن لوران ، در صورتی که خرید زیاد می کنین حواستون به قیمتهایی که صندوقدار می زنه باشه. مثل ایران می مونه که اگه سوپر بری حواست نباشه قیمتها رو دولا پهنا می ندازن. امیدوارم مطالبی که نوشتم به دردتون بخوره ، ضمنا همونطور که گفتم وبلاگ علیرضا چندتا پست در مورد خرید مواد غذایی نوشته که خیلی به درد بخوره . خوندنشو توصیه می کنم.

5 comments:

  1. سلام
    در مورد گوشت ، مغازه های دیگه حتی اخوان ارزونتر از المیزان هستن و گوشت گوساله که المیزان میده 12 $ اونا میدن 7 تا 8 $ میوه هم اگه از پی ا که با المیزان 5 دقیقه بیشتر فاصله نداره بخرید میبینید که سی درصد ارزونتر از المیزان هست و تازه تر و تنوعش هم بیشتره. راستش من به این نتیجه رسیدم اگه از المیزان نخرم به جیبم 25 % در ماه کمک کردم. با تشکر

    ReplyDelete
  2. سلام
    خیلی ممنون از پست خوبتون

    ReplyDelete
  3. آقای مهاجر عزیز ،ممنون که به ما سر زدین.چندتا نکته : قیمت گوشت رو برای هر کیلو گفتم 12$. تا جایی که من دیدم اخوان توی قیمتهای ویژه ش گاهی گوشت رو میده پوندی 8$ یعنی همون کیلویی 16$ که خوب به نظرم گرون باشه. در مورد میوه هم حق با شما س. من خودم هم اگه برا خرید چیزی برم المیزان ، بعدش میرم میوه و خیلی چیزای دیگه رو از پی ای می خرم. این نوشته بیشتر قصدش معرفی یه فروشگاه بود که به نظرم پنیر ، گوشت و مرغش ، قیمت نسبتا مناسبی داره و صد البته من خودم اگه جای دیگه مناسبتر باشه میرم اونجا خرید می کنم و به بقیه هم همینو توصیه می کنم که خودشونو درگیر یه فروشگاه خاص نکنن و همه جا سر بزنن و هرچیزی رو از جایی که قیمت مناسبتری داره بخرن.

    ReplyDelete
  4. سلام
    ممنون از همراهیت عزیزم

    ReplyDelete
  5. سلام
    مطلب جدید گذاشتم ، خوشحال می شوم به من سر بزنی و نظر بدهی

    رادیو کانادا علیرضا

    ReplyDelete